zaterdag 17 februari 2018

Hoera een meisje!

Een gezellige en drukke en ook wel spannende week achter de rug. Dat spannende zat hem in de echo van het nieuwe Van Sonneke bij Pieter en Tara. Hoera een meisje. Robyn krijgt er dus een zusje bij. Wat zal ze blij zijn. Nu moet ze nog een aantal maanden geduld hebben. Carnaval is ook weer voorbij . Voor mij was er carnaval niet bij, maar toch was het genieten. Genieten van al die leuke foto’s van vrienden en vriendinnen die op facebook voorbij kwamen. Zo’n carnaval is goud waard. Even echt ertussenuit kunnen springen is op zijn tijd echt nodig.
Ik heb lekker gekeken naar het schaatswerk van onze dames en heren. Wat een mooie en vooral spannende ritten. Donderdag ging José samen met Elke naar de musical Lion King in het circustheater in Scheveningen. Ze kwam laaiend enthousiast thuis. Fijn. Zo kon ze er weer deens een lekker dagje tussenuit. Vrijdag ging José met Inge en de beide meisjes weer de hort op. Ze heeft het er allemaal maar druk mee. Ik zat donderdagavond op de vergadering van de Sociale Volkspartij. Sinds ik weet dat onze partij op lijst 7 staat, kon ik lekker mijn creativiteit botvieren op alle mogelijke teksten en illustraties die we in de campagne gebruiken. Ik heb inmiddels ook mijn eigen facebookpagina tijdelijk aangepast. Zo weet iedereen op wie ze kunnen stemmen op 21 maart...... In mijn hart hoop ik dat ook vooral jongeren gaan stemmen. Mijn oud-leerlingen roep ik op om op mij te gaan stemmen: nummer 6 op lijst 7 dus! De lijst waar geen naam boven staat. ‘Geen naam’?  Nee. Je moest namelijk vóór 27 december vorig jaar de naam bij de gemeente melden. Maar onze Sociale Volkspartij bestond toen gewoon nog niet. En dan komt er dus geen naam boven de lijst. Het betekent dat we extra aandacht moeten besteden aan dat feit in de communicatie tijdens de campagne. Ook weer een uitdaging. Ons programma is bijna klaar. Maar je kent de uitgangspunten al: sociaal, progressief en links, natuur en duurzaamheid. Gewoon eerlijk, zonder rompslomp, zonder mooipraterij of toezeggingen die je toch niet waar kan maken. Genoeg over de Sociale Volkspartij. Verkiezingen zijn immers pas op 21 maart.
Woensdag was Cas er weer. Toen ik terug kwam van de fysio stond hij dansend aan de achterdeur. “We eten nasi, Opa”. Het manneke kan zo uitgelaten reageren. Puur genieten! ’s Middags  kwam zijn grote vriend Youri en Anouk nog even met mama bij ons. Casje lag echter –moe van het spelen- zijn middagdutje te doen. Ik merk dat we week in week uit eigenlijk tijd tekort komen om te genieten van al die leuke dingen. Ik hoop dat de griepgolf nu ook eens op zijn retour gaat, dan zijn ook in het gezin van Meike en Ronald de ziektes hopelijk ook achter de rug. Het weer speelt in elk geval goed mee de laatste dagen. Laten we er maar het beste van hopen.
(Bron: familiearchief f.v.son: hoera een meisje, musical Lion King, Cas, Youri en Anouk en de Sociale Volkspartij).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten