zaterdag 27 januari 2018

Die gootsteenafvoer......


 Weer een gevarieerde week achter de rug. Eindelijk kwam een einde aan een groeiende ergernis. Het water in de keukengootsteen liep nog nauwelijks weg. Welke ontstopper of duo-ontstopper we ook aanschaften en gebruikten; zelfs caustic soda bleef zonder resultaat. Dan uiteindelijk maar bellen. De vriendelijke man kwam op etenstijd omstreeks half zes, maar dat kon de pret niet drukken. Dan moet het eten maar even wachten. Na een halfuurtje was het euvel opgelost. Voor het overgrote deel zeepresten die ons dwars hebben gezeten. Nu loopt de gootsteen weer heerlijk door. Gelukkig maar. Er kan weer normaal water worden gepakt; het loopt prima weg en de vaatwasser kan ook weer aan.
Ik heb woensdagavond maar wat later gegeten, want ik moest ’s avonds al om half zeven een paar handtekeningen gaan zetten in verband met het feit dat ik kandidaat-raadslid ben voor de Sociale Volkspartij. Daar heb ik je al over verteld. Enthousiaste partijleden waren er meer dan voldoende, zodat binnen een mum van tijd de benodigde twintig ondersteunende handtekeningen onder het toeziend oog van een ambtenaar konden worden gezet. Ook het bewilligingsformulier getekend, dat ik inderdaad kandidaat ben. Met de scootmobiel snel terug naar huis, lekker eten en daarna lekker rustig op de bank, met oortjes in om te luisteren naar de lokale omroep. Onze twee raadsleden werden daar bevraagd. Volgende week staat in buurthuis de Schelf weer een partijvergadering op het programma. En ook weer een raadsvergadering, zie ik in mijn agenda.
Donderdag haalde ik in de vroege ochtend samen met Elke mijn schoenen op bij Nico van ‘Voet en zorg’ in Drunen. Ik blijf het vakwerk vinden, hoe dat Nico erin slaagt om steeds weer perfect passende schoenen te maken voor mijn veranderende voeten en benen. Het zit weer als gegoten! Ik ben dan ook al jaren een dik tevreden klant.  Elke dronk bij ons nog even een bakje koffie en Cas speelde wat. Veel tijd was er niet, want José moest donderdagmiddag voor het schoolproject ‘creatieve middagen’ naar de kleindochters in Made. Er wordt geverfd in de klas van Renée en dan is oma José natuurlijk van de partij. Bij Emma werd appeltaart gebakken. Daar is Emma kennelijk echt dol op. ‘alleen voor Emma’ ziet ik dat goed op de doos?  Even voor vieren kwam José weer op de fiets naar huis. Tijd voor een kopje koffie. We aten ’s avonds –uiteraard-  zelfgemaakte nasi, die nog over was gebleven van de vorige dag. Dus dat kwam goed uit: makkelijk, snel klaar, gebakken eitje eroverheen en smullen. Vrijdag nog even naar Jasper, mijn fysiotherapeut en dan kan vandaag het weekend weer beginnen. Vanavond NAC-VVV. Als we winnen loopt het verschil met Sparta op tot 8 punten.  Als we.......
Carnaval komt er weer aan. Ben benieuwd hoe onze kleinkinderen nu weer zullen verschijnen... Ik hoop voor al die carnavalsminners dat het weer mooi mag zijn. Dan hebben de wagenbouwers ook eer van hun vele creatieve werk en is het niet te koud voor de kleintjes bij het optochten kijken.
(Bron: familiearchief f.van.son: Sociale Volkspartij bij de SLOG, Emma en haar appeltaart).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten